Een concert in de Blauwe Zaal van de Technische Universiteit Eindhoven is vast onderdeel van het festival en altijd druk bezocht.
Wat is er mooier dan een concert in het sfeervolle Kasteel Heeze te beginnen met muziek van een befaamde kasteelvrouwe en familie van de kasteelheer van Heeze, Belle van Zuylen?
Het tweede concert op Kasteel Heeze opent met muziek van een negenjarig wonderkind dat met zijn vader, moeder en zusje tijdelijk was neergestreken in ons land: Wolfgang Amadeus Mozart.
Het derde concert in Kasteel Heeze opent met muziek voor vierhandig piano, namelijk een kleine suite voor huiselijk gebruik van Claude Debussy.
In dit lunchpauzeconcert in Muziekgebouw Eindhoven zijn musici van de jongere generatie te horen, die in vorige seizoenen werden opgeleid en geïnspireerd door het Storioni Trio.
Het programma van dit avondconcert staat in het teken van vriendschap en heeft als titel ‘De Keuze van Karmit’, naar de jonge Israëlisch-Nederlandse componiste Karmit Fadael (1996).
In het tweede avondconcert staan twee componisten uit de twintigste eeuw centraal die elkaar op afstand bewonderden, dat van elkaar wisten en zelfs op afstand een nauwe vriendschap onderhielden, gescheiden door een IJzeren Gordijn.
We trappen deze festivaldag af om 16.00 uur met een concert in het meest sfeervolle ‘straatje’ van het Piet Hein Eek complex.
Dit programma staat in het teken van ‘De muzikale wereld van Picasso’, de Spaanse schilder die in politiek asiel leefde in Frankrijk en contacten onderhield met tal van Franse en Spaanse componisten en musici.
Het late avondconcert begint met muziek uit Igor Stravinsky’s neo-klassieke ballet Pulcinella, een mooie mix van gracieuze melodieën van Pergolesi vermengd met Stravinsky’s pittige smaak.
Het slotconcert van het Storioni Festival op zondag is gewijd aan beroemdheden uit Wenen.
Hier vieren de jonge talenten van de Storioni Soloists een feestje met een stel achttiende-eeuwse Weense vrienden.
In dit concert kan het publiek zich te goed doen aan een uur muziek uit de negentiende en twintigste eeuw met piano in de hoofdrol.
Dit concert opent met het wonderlijke begin van de laatste opera van Richard Strauss, Capriccio uit 1941, dat Strauss later uitbreidde tot sextet.
Crossover met surprise rapper!